Podmínky
Všeobecné podmínky
Matěj Smola
IČO: 08847339
DIČ: CZ0106093273
se sídlem: Ohnišov 197, 517 84
zapsaný v živnostenském rejstříku v Novém Městě nad Metují č.j. NMNM/689/2020/OZU/Ven/1002447/3
kontaktní údaje:
email: info@naplanujsvujtrip.cz
WhatsApp: +420 910 121 186
web: https://naplanujsvujtrip.cz
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen “Podmínky”) upravují podmínky poskytování služeb Matěje Smoly, podnikajícího pod názvem “Naplánuj svůj trip” (dále jen “Cestovní agentura”), se sídlem Ohnišov 197, 517 84, IČ: 08847339, DIČ: CZ0106093273, zapsaného v živnostenském rejstříku vedeném v Novém Městě nad Metují.
1.2. Cestovní agentura poskytuje služby zprostředkování jednotlivých cestovních služeb (např. letenek, ubytování, dopravy) a plánování itinerářů. Cestovní agentura není pojištěna proti úpadku dle zákona č. 159/1999 Sb., protože nevystupuje jako cestovní kancelář. Zákazník bere na vědomí, že odpovědnost za případnou insolvenci poskytovatelů služeb nenese Cestovní agentura.
1.3. Cestovní agentura plánuje a zprostředkovává jednotlivé služby, přičemž zákazník uzavírá smlouvu přímo s poskytovatelem těchto služeb (např. leteckou společností, ubytováním nebo dopravcem). Cestovní agentura neodpovídá za samotné poskytnutí služeb ani za jejich kvalitu či průběh. V případě jakýchkoli problémů je zákazník povinen obrátit se na příslušného poskytovatele služby. Zákazník bere na vědomí, že veškeré rezervace a platby jsou prováděny přímo u poskytovatelů služeb (např. letecké společnosti, hotelu, dopravce). Cestovní agentura před uzavřením objednávky poskytne zákazníkovi informace o konkrétních poskytovatelích služeb, se kterými bude uzavírat smlouvu.
1.4. Tyto Podmínky jsou nedílnou součástí smluvního vztahu mezi Cestovní agenturou a zákazníkem a zákazník s nimi souhlasí v okamžiku závazné objednávky.
2. Objednávka služeb a jejich realizace
2.1. Nezávazná poptávka: Zákazník nejprve odešle nezávaznou poptávku prostřednictvím webu, e-mailu nebo jiného komunikačního kanálu. Cestovní agentura na základě poptávky připraví individuální návrh s orientační cenou.
2.2. Závazná objednávka: Pokud zákazník souhlasí s nabídkou, učiní závaznou objednávku, na jejímž základě uhradí sjednanou cenu. Po obdržení platby Cestovní agentura zprostředkuje rezervace jednotlivých služeb u poskytovatelů.
2.3. Po úspěšném zprostředkování služeb obdrží zákazník potvrzení rezervací (letenky, ubytování, doprava apod.).
2.4. Ceny služeb jsou orientační a mohou se měnit do okamžiku platby. Cestovní agentura nemůže garantovat dostupnost nabízených služeb před provedením platby.
3. Cena a platební podmínky
3.1. Cena objednávky se skládá z:
Zprostředkovaných služeb (letenky, ubytování, doprava, pojištění),
Servisních nákladů (zajištění procesu rezervací, administrativa),
Individuálního plánování (plánování itineráře, doporučení aktivit, zákaznická podpora).
3.2. Všechny ceny jsou uvedeny jako orientační. Konečná cena se může změnit podle aktuálních cen poskytovatelů.
3.3. Servisní náklady, administrativní služby a individuální plánování jsou nevratné. Tyto služby zahrnují časovou a odbornou náročnost související s plánováním cesty, zprostředkováním jednotlivých rezervací a administrativní podporou během celého procesu. Jakmile je rezervace potvrzena a platba přijata, nelze tyto poplatky nárokovat zpět.
3.4. Ceny jednotlivých služeb se mohou měnit až do okamžiku jejich závazné rezervace. Pokud dojde ke změně ceny u poskytovatele (např. zvýšení ceny letenky, ubytování nebo dopravy), bude zákazník neprodleně informován. Pokud zákazník s novou cenou nesouhlasí, má právo objednávku zrušit a bude mu vrácena částka odpovídající nevyužitým službám.
4. Storno podmínky a změny rezervací
4.1. Každá zprostředkovaná služba (letenky, ubytování, doprava) má vlastní storno podmínky, které určuje přímo poskytovatel služby.
4.2. Pokud zákazník požaduje storno služby, musí se řídit podmínkami daného poskytovatele. Cestovní agentura nemůže garantovat vrácení peněz, pokud to neumožňuje poskytovatel služby.
4.3. Poplatky za plánování, administrativní služby a servisní náklady jsou nevratné.
4.4. Pokud zákazník nevyužije některou z objednaných služeb, nemá nárok na refundaci.
4.5. V případě, že zákazník požádá o storno rezervované služby, Cestovní agentura se pokusí vyjednat s poskytovatelem co nejlepší podmínky pro vrácení peněz. Každý poskytovatel má však své vlastní storno podmínky, kterými se musí zákazník řídit. Pokud poskytovatel umožňuje pouze částečné nebo žádné vrácení peněz, zákazník bere na vědomí, že Cestovní agentura nemá možnost tyto podmínky ovlivnit.
4.6. Pokud dojde ke změně nebo zrušení služby poskytovatelem (např. zrušení letu leteckou společností, změna hotelové rezervace), Cestovní agentura se pokusí zákazníkovi pomoci s hledáním náhradního řešení. Zákazník však bere na vědomí, že veškeré dodatečné náklady spojené s těmito změnami hradí on sám a Cestovní agentura za tyto změny nenese odpovědnost.
4.7. Zákazník bere na vědomí, že rychlost zpracování vrácení částky závisí na podmínkách jednotlivých poskytovatelů služeb (např. leteckých společností, hotelů, dopravců). Cestovní agentura nemůže garantovat lhůtu pro vrácení peněz, pokud je refundace vázána na třetí stranu.
5. Odpovědnost a reklamace
5.1. Cestovní agentura neodpovídá za realizaci služeb třetích stran. Reklamace musí zákazník řešit přímo s poskytovatelem služby (např. hotel, letecká společnost, dopravce).
5.2. V případě problémů poskytne Cestovní agentura maximální podporu při řešení situace, ale nenese právní odpovědnost za průběh služeb.
5.3. Pokud poskytovatel služby (hotel, letecká společnost, dopravce) provede změnu nebo zrušení rezervace, Cestovní agentura může pomoci zákazníkovi s řešením situace. Nenese však odpovědnost za případné náklady spojené s těmito změnami.
6. Ochrana osobních údajů
6.1. Cestovní agentura zpracovává osobní údaje zákazníků v souladu s platnými právními předpisy, zejména s Obecným nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR).
6.2. Osobní údaje jsou zpracovávány za účelem poskytování sjednaných služeb, komunikace se zákazníkem a plnění zákonných povinností.
6.3. Zákazník souhlasí se zpracováním svých osobních údajů v rozsahu nezbytném pro realizaci objednaných služeb. Cestovní agentura neposkytuje osobní údaje třetím stranám, vyjma případů, kdy je to nutné pro plnění smlouvy (např. předání údajů letecké společnosti, hotelu apod.).
6.4. Další informace o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v zásadách ochrany osobních údajů na webových stránkách Cestovní agentury.
7. Rozhodné právo a jurisdikce
7.1. Veškeré smluvní vztahy mezi Cestovní agenturou a zákazníkem se řídí právem České republiky.
7.2. Jakékoli spory vzniklé mezi zákazníkem a Cestovní agenturou budou řešeny smírnou cestou. Pokud nebude dosaženo dohody, je pro řešení sporů příslušný věcně a místně příslušný soud v České republice.
8. Další ustanovení
8.1. Cestovní agentura si vyhrazuje právo na změnu těchto Podmínek. O případných změnách bude zákazník informován e-mailem nebo prostřednictvím webových stránek.
8.2. Ceny jsou závazné v měně uvedené na faktuře nebo v objednávce. Pokud zákazník provádí platbu v jiné měně, bere na vědomí, že konečná částka se může lišit v důsledku kurzových rozdílů nebo poplatků poskytovatele platebních služeb. Cestovní agentura neodpovídá za jakékoli ztráty způsobené měnovými konverzemi bank či platebních bran.
8.3. Tyto Podmínky jsou platné od 1.2.2025
Ochrana osobních údajů
I. Základní ustanovení
- Správcem osobních údajů podle čl. 4 bod 7 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen: „GDPR”) je Matěj Smola, IČ: 08847339 se sídlem v Ohnišov 197, 517 84. (dále jen: „správce“).
- Kontaktní údaje správce jsou
adresa: Ohnišov 197, 517 84
email: info@naplanujsvujtrip.cz
- Osobními údaji se rozumí veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě; identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, identifikační číslo, lokační údaje, síťový identifikátor nebo na jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby.
- Správce nejmenoval pověřence pro ochranu osobních údajů.
II. Zdroje a kategorie zpracovávaných osobních údajů
- Správce zpracovává osobní údaje, které jste mu poskytl/a nebo osobní údaje, které správce získal na základě plnění Vaší objednávky.
- Správce zpracovává Vaše identifikační a kontaktní údaje a údaje nezbytné pro plnění smlouvy.
III. Zákonný důvod a účel zpracování osobních údajů
- Zákonným důvodem zpracování osobních údajů je
- plnění smlouvy mezi Vámi a správcem podle čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR,
- oprávněný zájem správce na poskytování přímého marketingu (zejména pro zasílání obchodních sdělení a newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR,
- Váš souhlas se zpracováním pro účely poskytování přímého marketingu (zejména pro zasílání obchodních sdělení a newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR ve spojení s § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti v případě, že nedošlo k objednávce zboží nebo služby.
- Účelem zpracování osobních údajů je
- vyřízení Vaší objednávky a výkon práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi Vámi a správcem; při objednávce jsou vyžadovány osobní údaje, které jsou nutné pro úspěšné vyřízení objednávky (jméno a adresa, kontakt), poskytnutí osobních údajů je nutným požadavkem pro uzavření a plnění smlouvy, bez poskytnutí osobních údajů není možné smlouvu uzavřít či jí ze strany správce plnit,
- zasílání obchodních sdělení a činění dalších marketingových aktivit.
- Ze strany správce nedochází k automatickému individuálnímu rozhodování ve smyslu čl. 22 GDPR. S takovým zpracováním jste poskytl/a svůj výslovný souhlas.
IV. Doba uchovávání údajů
- Správce uchovává osobní údaje
- po dobu nezbytnou k výkonu práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi Vámi a správcem a uplatňování nároků z těchto smluvních vztahů (po dobu 15 let od ukončení smluvního vztahu).
- po dobu, než je odvolán souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely marketingu, nejdéle 15 let, jsou-li osobní údaje zpracovávány na základě souhlasu.
- Po uplynutí doby uchovávání osobních údajů správce osobní údaje vymaže.
V. Příjemci osobních údajů (subdodavatelé správce)
- Příjemci osobních údajů jsou osoby
- podílející se na dodání zboží / služeb / realizaci plateb na základě smlouvy,
- podílející se na zajištění provozu služeb,
- zajišťující marketingové služby.
- Správce nemá v úmyslu předat osobní údaje do třetí země (do země mimo EU) nebo mezinárodní organizaci. Příjemci osobních údajů ve třetích zemích jsou poskytovatelé mailingových služeb / cloudových služeb.
VI. Vaše práva
- Za podmínek stanovených v GDPR máte
- právo na přístup ke svým osobním údajům dle čl. 15 GDPR,
- právo opravu osobních údajů dle čl. 16 GDPR, popřípadě omezení zpracování dle čl. 18 GDPR.
- právo na výmaz osobních údajů dle čl. 17 GDPR.
- právo vznést námitku proti zpracování dle čl. 21 GDPR a
- právo na přenositelnost údajů dle čl. 20 GDPR.
- právo odvolat souhlas se zpracováním písemně nebo elektronicky na adresu nebo email správce uvedený v čl. III těchto podmínek.
- Dále máte právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů v případě, že se domníváte, že bylo porušeno Vaší právo na ochranu osobních údajů.
VII. Podmínky zabezpečení osobních údajů
- Správce prohlašuje, že přijal veškerá vhodná technická a organizační opatření k zabezpečení osobních údajů.
- Správce přijal technická opatření k zabezpečení datových úložišť a úložišť osobních údajů v listinné podobě.
- Správce prohlašuje, že k osobním údajům mají přístup pouze jím pověřené osoby.
VIII. Závěrečná ustanovení
- Odesláním objednávky z internetového objednávkového formuláře potvrzujete, že jste seznámen/a s podmínkami ochrany osobních údajů a že je v celém rozsahu přijímáte.
- S těmito podmínkami souhlasíte zaškrtnutím souhlasu prostřednictvím internetového formuláře. Zaškrtnutím souhlasu potvrzujete, že jste seznámen/a s podmínkami ochrany osobních údajů a že je v celém rozsahu přijímáte.
- Správce je oprávněn tyto podmínky změnit. Novou verzi podmínek ochrany osobních údajů zveřejní na svých internetových stránkách, případně Vám zašle novou verzi těchto podmínek na e-mailovou adresu, kterou jste správci poskytl/a.
Tyto podmínky nabývají účinnosti dnem 15.10.2020