EUROTRIP - LEVNĚ KOLEM EVROPY

STOCKHOLM - BARCELONA - NICE - VÍDEŇ

Tady to vše začalo

Asi se ptáte, Eurotrip – levně kolem Evropy, co se pod tím představit? Jedná se o úplně odlišný styl cestování během kterého procestujeme hned několik zemí najednou. Tento způsob cestování nám navíc ušetří tisíce korun ročně. Navíc ty zážitky opravdu stojí za to. No, nebudu předbíhat, vše se dočtete níže.

Životní cestovatelská výzva

Po našem prvním společném tripu do Londýna jsme cítili, že nás cestování opravdu naplňuje a baví nás poznávat nová místa. Proto jsme neotáleli a po návratu začali plánovat a vymýšlet další místo, kam bychom letěli.

Už dávno předtím jsem snil o tripu, kde proletíme během jednoho týdne hned několik míst v různých zemích. Přišlo mi to jako obrovská výzva a způsob, jak zažít co největší dobrodružství.
Po několika dnech přemýšlení nás napadlo, co třeba Stockholm? Ale to nebylo jen tak.. Jedno místo by totiž byla nuda a zážitků bychom moc nenasbírali.
A tak jsme se podívali, kam všude se dá dále letět. Našli jsme jedno z našich vysněných měst, které jsme si vždy přáli navštívit, a to Barcelonu. Za pár dní jsme tak měli sestavený celý Eurotrip: Stockholm (Švédsko) – Barcelona (Španělsko) – Nice (Francie) – Vídeň (Rakousko).

Zkušenosti jsme s tímto cestováním nikdy neměli, ale cítili jsme, že vše dopadne dobře. Kdybychom tenkrát měli veškeré „know how“, které jsme během těchto cest nasbírali, byli bychom určitě více v klidu. Tyto zkušenosti bychom nyní chtěli předávat dále a inspirovat tak k podobnému stylu cestování.

[mapplic id="884" h="auto"]

První zastávka Stockholm

Tak se dostáváme k naší cestě kolem Evropy. Dojeli jsme na pražské letiště Václava Havla, kde jsme se ještě cítili neotrkaní. Marťa tenkrát letěla podruhé v živote letadlem. Stockholm (hl. m. Švédska) se náchází na východní straně spolu se stovkami malými i velkými ostrůvky. Věřím, že se s Marťou shodneme na faktu, že Stockholm byl jedno z nejhezčích měst, kde jsme zatím spolu byli. Na navštívení celého města jsme si vytyčili 2 a půl dne. Možná se vám to zdá krátké, ale opak byl pravdou. Nám to bohatě stačilo, abychom stihli vidět krásné centrum a kousek švédské přírody.

Doprava ve městě patří k dražším, ale stojí za to. TIP: Pokud si zakoupíte celodenní jízdenku, máte v ceně malé trajekty, které vás převezou na blízké ostrůvky. Zároveň má Stockholm jedny z nejhezčích stanic metra na světě. Každá zastávka je jedno velké umělecké dílo. V samotném centru vám ale postačí chodit pěšky. Ve výsledku tak objevíte ty nejhezčí místa ve městě.

My jsme prošli skrz malebné uličky kolem Ribbinska Huset – ikona Stockolmu, kolem přístavu až k zábavnímu parku Grona Lund. Dále lodí zpět k centru a hned na několik nádherných vyhlídek, kterých tu není málo. Druhý den jsme opět vyrazili lodí, ale tentokrát dál z města. Asi po 40 min plavby se dostanete na odlehlé místo v přírodě. Zde naleznete uchvátné přístavy, typické švédské chatičky a kus severní přírody. Naskytne se vám i výhled na celý Stockholm.

Jak na tom byla Barcelona?

Třetí den nás čekal let do populárního španělského města Barcelona. Let trval cca 3,5h, který utekl rychleji, než jsme si vůbec stihli uvědomit, že letíme na druhou stranu Evropy.
Po příletu nás „kopl“ 10 stupňový teplotní rozdíl. Odlétali jsme z 22 stupňů a příletěli do 32. A to už byla pomalu noc.

Upřímně, Barcelona je opravdu krásné město, ale záleží v jakém období poletíte. My chytli ty největší vedra, kde ve městě bylo až 38 stupňů. Na druhou stranu jsme se osvěžili u moře na rozlehlé pláži, kde jsme strávili téměř celý den. POZOR si určitě dejte na svoje věci. Ve Španělsku jsou velmi časté krádeže. Proto si svoje věci u moře občas zkontrolujte.
Čtvrtý den jsme si procházeli centrum Barcelony. Šli jsme kolem Vítězného oblouku až k nejznámější památce Sagrada Familia – ikona Barcelony. Barcelona je především proslulá známým umělcem Gaudím, který navrhl několik budov. Nevynechte tedy ani Casa Batllo, další z jeho památek.
Pátý den jsme vyrazili na vrchol kopce Tibidabo, na němž se tyčí obrovský kostel. Odtud jsou krásné výhledy do celého města Barcelony. Večer jsme zavítali k Národnímu uměleckému muzeu. Zde se každý den konají představení v podobě zpívajících fontán. Čekají vás zde sice šílené davy turistů, ale ta podívaná za to rozhodně stojí.

Mnoho lidí má však o Barceloně zidealizovanou představu. Barcelona totiž není jen krásné město s populárními památkami. Na druhé straně je to opravdu špinavé a neuklizené místo plné krádeží. Jakmile se vzdálíte od nějaké pamětihodnosti a jdete do vedlejší ulice, poznáte druhou stranu Barcelony. Všude poházené odpadky, zápach, nečistota. V metru kolem vás budou běžně pobíhat krysy a na místní pláži očekávejte, že se sem tam budete koupat vedle igelitových pytlíků a odpadků.

I přesto ale Barcelona stojí za navštívení, jelikož místní památky jsou opravdu obdivuhodné.

Zážitek na celý život

Šestý den brzy ráno nám letěl krátký let na jih Francie do města Nice. Museli jsme si přivstat, jelikož nám letadlo letělo už v 7. Na druhou stranu jsme díky tomu viděli krásný východ slunce z letadla a načerpali energii na celý den.

Nice je krásné městečko vhodné tak na 1-2 denní zastávku. Nám stačily necelé dva dny na projití města a odpočinku na pláži. Tramvaj z letiště do centra nás odvezla za pár minut. Prošli jsme si známou promenádu Promenade des Anglais směr na kopec Castle of Nice. Čekalo nás spousty schodů, ale výhled na dlouhou ikonickou pláž a město stál za to. Nachází se zde i úchvatný vodopád.

Toto město bylo trochu na freestyle. Řekli jsme si, že ubytování zařizovat nebudeme a vyzkoušíme, jaké to je se vyspat na francouzské pláži jen s batohem a pár věcmi, které jsme u sebe měli. Můžu vám říct, že to byl jeden z nejlepších zážitků mého života. V Nice na pláži naleznete hned několik oplocených pláží s lehátky, které jsou v průběhu dne pouze pro zákazníky barů. Večer tam ale nikdo není a není problém abyste si tam lehli. To jsme si teda mysleli.. Nakonec nás vyhodili v 11 večer, ale i přes to jsme se po chvíli vrátili zpět a dospali tu nádherou noc. Večer bylo opravdu teplo, tak jsem neváhali s nočním koupáním. Pod hvězdami to byl opravdu zážitek.

V 5 ráno, kdy začali připravovat lehátka na další den, nás opět vyhodili, ale nám to nijak nevadilo, jelikož jsme vstávali za krásného východu slunce. Poté nás už čekal jen odjezd na letiště. Moc se nám tedy nechtělo, ale už jsme mířili směr Vídeň.

Vídeň nikdy nezklame

Po našem 4. letu jsme dorazili do hlavního města Rakouska – Vídeň. Pokud jste ve Vídni ještě nebyli, tak určitě doporučujeme. Krásné místo s rozhlehlými zámeckými zahradami, náměstími plné hudebních umělců a jiné.
Náš poslední den jsme strávili chozením po památkách a užívání si nádherného dne.
Začali jsme u kostela svatého Karla, přes Vídeňskou radnici až do zábavního parku Prátr.

Prátr je zábavní park plný horských drah a různých atrakcí. Jestli máte rádi adrenalin, určitě stojí za to. Do parku nemusíte platit vstup, pouze jednotlivé ceny za atrakce.

A kde jsme bydleli?

Člověk by ani neřekl, jak vstřícní lidé v zahraničí žijí. Převážně bydlíme v rodinách, kde buďto máme vlastní pokoj nebo dokonce celý byt. Vždy nás doprovázela výborná zkušenost. Lidé vystupují velice přátelsky a profesionálně. Stačí se pouze domluvit, kdy zhruba přijetede a buďto na vás bude čekat krabička s klíčem nebo usměvavá milá paní.

Napsali jsme o výhodách ubytování v rodině blog: X důvodů, proč je lepší (ne)bydlet v rodině než v hotelu

Tento trip můžete zažít i vy!

Už nemusíte snít! Leťte jako my a zažijte místní atmosféru na vlastní kůži. Naplánujeme vám tu nejlepší možnou variantu tripu podle vašich představ. Navíc od nás dostanete průvodce + mapu míst, které stojí za to vidět. Ušetříte tak spoustu času a peněz!

Matěj & Marťa

Ahoj, jsme mladý pár Matěj a Marťa, který objevil obrovskou lásku k cestování a poznávání kultur z různých zemí.
Naším hlavním cílem je sdílet vlastní zážitky s vámi a inspirovat vás tak k této vášni.
Chtěli bychom ukázat, že cestování nemusí být vždy drahá záležitost, jak si mnoho lidí myslí. Existuje totiž spoustu možností, jak za určitý trip ušetřit a zároveň zažít nějaké dobrodružství.

Matěj & Marťa

Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookies.